Hírek

thumbnail_banner_interju_hu.jpg

Hogy kezdődött az egész?

Készítettünk egy interjút Selmeczy Sándorral, aki 32 évvel ezelőtt kezdte a Laufen márka képviseletét Magyarországon. A rendszerváltozás után a nagy nyugati cégek keresték a kapcsolatot az egykori szocialista országok piacával.

Hogy kezdődött az egész és milyen márkáknak láttad el a képviseletét?

1991. márciusában kezdtem kapcsolatok keresni a már korábban osztrák cégekkel együttműködő szaniterforgalmazó vállalatokkal. Július 1-én már képviselőként meg is kezdtem a Laufen szaniter kerámia márka piacra vitelét Magyarországon. Első partnereim az osztrák tulajdonossal rendelkező Mart, Welt és Höller voltak. Akkoriban a Laufen Holding svájci központja tulajdonrésszel rendelkezett a Duravit AG-ban is, így a Duravit szaniter kerámia termékeit is behoztam Magyarországra. Egészen 2003-ig ez a márka is hozzám tartozott.

1999-ben a Roca csoport egyesült a Laufen csoporttal, így a világ legnagyobb fürdőszoba-berendezés gyártójává vált.

2001-től a cseh központhoz tartozva a Jika márkával, majd 2008-tól a Roca márkával egészült ki a választék. A Roca 2014-ig tartozott hozzám.


Mit tartott itt 32 évig ennél a cégnél?

Elsősorban a márkaszeretet, családi vállalkozásként mint gyermekemre tekintettem a Laufenre. Másodsorban nagyon jó volt együttdolgozni a kinti cégek munkatársaival és az itthoni partnerekkel. A forgalom növekedésével szükségessé vált megosztani a feladatokat, a mostanra már 5 fős csapattal.


Mi volt a legnagyobb kihívás ezen idő alatt?

Felépíteni a barátságos, segítő viszonyt a magyar nagykereskedő partnereink között. Emlékszem, hogy az osztrákoknál az teljesen normális volt, hogy egy-egy vásár alkalmával barátságosan közeledtek a másikhoz és egymás fejlesztéseit elismeréssel fogadták, míg Magyarországon egy nagykereskedői gyűlésen 8 konkurens cég emberét nehéz volt leültetni 1 asztalhoz, egy üzleti ebédhez. Ezen nagyon sokat kellett dolgozni.


Mire vagy a legbüszkébb?

Arra, hogy a Laufen meghatározó márka lett a magyar szaniter piacon, ahol a fejlesztéseknél mindíg szem előtt tartják a fenntarthatósági-, környezetvédelmi- és  energiatakarékossági szempontokat és mi mindent megteszünk a vevők elégedettségéért.


Mit üzensz a jövő generációjának?

Azt kívánom nekik, hogy a munkatársaim ugyanezen elvek mentén sikerrel képviseljék a céget és ugyanígy szeressék a munkájukat, mint én.